Kako dalje???

Podelite saznanja, iskustva, ideju, dajte savet, ili ga potražite...

Moderator: Supermoderatori

Post Reply
User avatar
RLRRLRLL
Bubnjar!
Bubnjar!
Posts: 693
Joined: July 24th, 2010, 5:21 pm
Inspiracija: muzika...
Location: Vrsac/Zemun

Kako dalje???

Post by RLRRLRLL » June 30th, 2014, 7:42 pm

Drugari treba mi MNOGO vasa pomoc.

Problem: Drum fills

Aktivno se bavim sviranjem bubnja poslednjih 4 godine, sto nazalost ne obuhvata redovno vezbanje kuci ali obuhvata redovne svirke. Dosao sam do tog nivoa sviranja da nemam problem sa skidanjem pesama i sviranjem istih sa bendom ali imam problem sa filovima. U toku ovih cetiri godine uspeo sam da savladam groove, stabilnost, dinamiku, shvatio sam da imam nekoliko sablona kojima se dobro sluzim i koji se lepo uklapaju u tu cover pricu.
Medjutim, jako sam slab sa filovima i sada shvatam da to predstavlja veliki problem.
Kao prvo problem je taj sto se slabo upustam u njih, a problem drugi je taj sto sam dugo radio samo akustik svirke, na kojima sam svirao kick hat snare, u poslednje vreme cajon. Taj pristup je sa jedne strane bio dobar (groove) ali kada trebam da krenem u neki malo zahtevniji stiking ruke kao da se zavezu-zapetljaju.

Znam da cete mi reci vezbaj rudimente i to ti je pola posla, druga polovina je tvoja masta.... ;)
Voleo bih da mi neko preporuci adekvatnu knjigu ili video skolu sa kojom bih mogao da krenem, naucim, razumem i primenim razlicite paterne...

Spreman sam da sebi zadam cilj i da u roku od godinu dana uspem da savladam sto vise stvari koje bi se u toku tih godinu dana pretopile u sablone koje bih koristio i uvek "nosio sa sobom". Neke stvari koje "rade" u razlicitim muzickim situacijama i koje, predpostavljam, svi vi imate i najcesce koristite. Posao bih od nule ako je to potrebno (a cini mi se da jeste)

Vrlo mi se dopao pristup Stephen Taylor-a, po meni vrlo praktican ucitelj koji ne pretrpava sa raznim teorijskim stvarima vec objasnjava prakticne stvari.

Ako je neko imao ovakvih problema (a verujem jesu mnogi) zamolio bih neki praktican savet, knjigu, video lekciju i naravno licnu pricu o tome kako ste uspeli da napravite taj (po meni veliki) korak naprad.

Verujem da je problem tehnicke prirode ali i ideje. Naravno da mi nisu problem singlovi, dablovi, triole.., sve je to na pristojnom nivou ali kako ih uklopiti, iskoristiti, kako ukomponovati sa razlicitim izvorima zvuka (dobos, tomovi, bas, cinele).

Definitivno bi mi dobro dosla neka klinika a svakako i profesor...vreme...

Stephen Taylor

Art, action, reincarnation...
User avatar
gajagus
Redovno vežba
Redovno vežba
Posts: 527
Joined: April 3rd, 2010, 1:07 am

Re: Kako dalje???

Post by gajagus » June 30th, 2014, 10:32 pm



evo malo neobicnih unikatnih fillova
https://t.me/pump_upp
lolekovin1991
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 2884
Joined: May 14th, 2009, 1:28 am
Inspiracija: ...

Re: Kako dalje???

Post by lolekovin1991 » July 1st, 2014, 2:01 am

Što se knjiga tiče, knjiga sa jednostavnim konceptom je Mike Johnston - Linear Drumming. Pored toga, Rick Latham - Advanced Funk Studies, takođe sjajna knjiga, ne previše komplikovana. Ima i njegov DVD gde demonstrira sve vežbe iz knjige, ali i iz druge knjige, Contemporary Drumset Techniques. Gary Chaffee - Sticking Patterns.

Ja ti preporučujem Džoa sa YouTube-a. Neki od njegovih zanimljivih i ne teških lekcija. Što se tiče DVD škola, Todd Sucherman u svom prvom dvd-u Methods&mechanics na početku objašnjava vežbe za ruke, a kasnije i njihovu primenu na bubnju. Pokazuje i još neke svoje omiljene prelaze, stvari koje svira na kraju pesama kada je tuš itd. Bobby Jarzombek u svojoj video školi objašnjava "two drops" sistem pravljenja prelaza, prosto, a zanimljivo. Video škola Larry Finn - Accelerate Your Drumming je jaaaako korisna, možda ti se dopadne.

Pored toga, jednostavno ukucaj na YouTube "drum fill lessons" izbaciće ti stvarno gomilu sjajnih lekcija. Sa tim prelazima koje oni objašnjavaju možeš sam dosta zanimljivih stvari da odradiš.







Ako voliš gospel fazon, ovo ti je obavezan kanal na YT sa gospel prelazima. I Adam ti možda bude zanimljiv.



Što se tiče jazz prelaza i fraza, John X i ovaj ćelavko imaju sjajne lekcije.





A što se tiče vežbica koje sam ja pre radio (jako kratko, nažalost):

1) PRELAZI U ŠESNAESTINAMA U 4/4

D - dobos
T - tom
F - floor tom
B - bass sa cinelama

a) 4xD 4xT 4xD 4xT
b) 4xD 4xT 4xF 4xF
c) 4xD FTFT 4xD FTFT
d) 4xD 4xT 4xF 4xT
e) 4xD 4xF 4xT 4xF
f) 4xD 4xB 4xT 4xF
g) 4xD 4xB 4xF 4xT
h) 4xD 4xB 4xT 4xB
i) 4xD 4xB 4xF 4XB
j) 4xD 4xT 8xB
k) 8xB 4xD 4xT
l) 8xB 4xT 4xD
m) 4xD 8xB 4xT
n) 4xT 8xB 4xD
i tako dalje !

2) PRELAZI U GRUPAMA OD 3, 5 I 7 NOTA

Prva vežba se svodi na sviranje grupa od 3, 5 i 7 nota. Grupa od 3 se svira Rll ili Lrr (mala slova označavaju ghost note), grupa od 5 se svira RlRll ili LrLrr, grupa od 7 se svira RlRlRll ili LrLrLrr. Akcenti se proizvoljno raspoređuju po komponentama bubnja.

Druga vežba se svodi na promene akcenata unutar ovih grupa.

Treća vežba se sastoji od zamene nekih udaraca ruke za udarac bass bubnjem. Akcentovane note se sviraju rukama, a neakcentovane se sviraju nogama. Note se nogama mogu svirati tako da imaju istu vrednost kao akcentovane, a mogu se svirati i kao note manje vrednosti, što će značiti da umesto jednog udarca u trajanju akcentovane reči imamo dva udarca na bass bubnju. Npr. Grupa od 5 – RbbRbbbb, veliko slovo je osmina, malo slovo šesnaestina.

3) Evo i nekog "sistema" što sam pre napravio za sebe, ne znam da li si ga video u mom bubnjarskom "dnevniku" ovde. Ovaj "sistem" čine varijacije. Bićeš u mogućnosti da kombinovanjem tih varijacija napraviš na hiljade različitih fraza.

Varijacije će biti od 1, 2, 3 ili 4 note. Varijacije sa 4 note bi trebalo da se koriste za pravljenje šesnaestinskih fraza i fraza u trideset dvojkama, varijacije sa 3 note bi trebalo da se koriste za pravljenje fraza u triolama, varijacije od 2 note je najlakše koristiti za pravljenje fraza u osminama i za popunjavanje praznih mesta u frazama neparnih taktova, a varijacije od 1 note sluze samo za popunjavanje praznih mesta u neparnim frazama.

Moći ćeš da praviš fraze u bilo kom taktu.


LEGENDA:
R – Desna ruka
L – Leva ruka
B – Noga
...... - samo razmak izmedju kolona, zbog preglednosti!!!


VARIJACIJE SA 4 NOTE

SAMO RUKE

R L R L......R R L L......R L R R......R R R R
L R L R......L L R R......L R L L......L L L L
-------......R L L R......R R L R......------
-------......L R R L......L L R L......------

RUKE I JEDAN UDARAC NOGOM

R L R B......R R L B......R B R R
L R L B......L L R B......L B L L
R L B L......R L B R......R R B R
L R B R......L R B L......L L B L
R B R L......R L L B......------
L B L R......L R R B......------
B L R L......R B L R......------
B R L R......L B R L......------

RUKE I 2, 3 ILI 4 UDARCA NOGOM

R L B B......R B R B......R R B B......B R B B ......B B B B
L R B B......L B L B......L L B B......B L B B......------
R B B L......B R B R......R B B R......B B R B......------
L B B R......B L B L......L B B L ......B B L B......------
B B R L......R B L B......B B R R ......B B B R......------
B B L R......L B R B......B B L L......B B B L......------
B R L B......B R B L......B R R B......R B B B......------
B L R B......B L B R......B L L B......L B B B......------

VARIJACIJE SA 3 NOTE

SAMO RUKE

R L R......R R L......R R R
L R L......L L R......L L L
-----......R L L......------
-----......L R R......------

RUKE I NOGE

R L B......R R B......R B B......B B B
L R B......L L B......L B B......------
R B L......R B R......B R B......------
L B R......L B L......B L B......------
B R L......B R R......B B R......------
B L R......B L L......B B L......------

VARIJACIJE SA 2 NOTE

SAMO RUKE

R L......R R
L R......L L

RUKE I NOGE

R B......B R......B B
L B......B L......------

Pre nego što počneš sa kombinovanjem varijacija, mogao bi prvo da provežbaš svaku kombinaciju pojedinačno na bubnju, a to će ti kasnije pomoći u savlađivanju fraza koje budeš pravili.

Kombinacije ćeš praviti tako što ćeš iz tabela uzimati varijacije po želji i kombinovaćeš ih međusobno. Kako ćeš ih kombinovati to zavisi od tebe, tačnije od toga u kom taktu ćeš ih kombinovati i koje ćeš note po trajanju koristiti. Unutar fraza moći ćeš da kombinuješ varijacije od jedne, dve, tri ili četiri note, što će ti omogućiti da u jednoj frazi imaš note različitog trajanja (jedna četvrtina npr. šesnaestine, druga šesnaestinske triole itd.)

Kada iskombinuješ varijacije, prvo što bi trebalo da uradiš jeste da navežbaš tu frazu koristeći bas bubanj i doboš. To će ti razviti "mišićnu memoriju" i fraza će ti “ući u uši”. Nakon toga, jačom tj. glavnom rukom bi trebalo da sviraš na kontra čineli, slabijom rukom na dobošu, i nogom na basu. Prvo sviraj bez akcenata i ghost nota, a posle nekog vremena počni proizvoljno da dodaješ akcente i ghost note. Da bi još malo to “začinio” možeš na određena mesta dodavati dablove ili flemove, ali da se pri tome ne promeni fraza.

Npr. Ukoliko u varijaciji R L R B želiš da na L dodaš dabl, to ne moraju da budu dva udarca levom rukom, već možeš umesto drugog udarca leve ruke da dodaš udarac bas bubnjem.
Nakon toga možeš da počneš da pomeraš ruke po bubnju i da isprobavaš šta će najbolje raditi za svirku.

Evo par primera fraza:

R L B B R B R B L B R L R B L B – Ovo je fraza u šesnaestinama u 4/4 taktu (16th note phrase in 4/4)

R L B R B B L R L R B L – Ovo je fraza u šesnaestinskim triolama u 2/4 taktu (16th triplet note phrase in 2/4)

Fraza u šesnaestinama u 4/4 taktu
R L B B......R B R B......R L B L......B L R L

Fraza u šesnaestinskim triolama u 2/4 taktu
R L B......R B B......L R L......R B L

Fraza u trideset dvojkama u 4/4 taktu
R L B B R L R L......B L R L B B R L......R L B B R L R L......B L R B L R L B

Fraza u šesnaestinskim triolama u 4/4 taktu
R L L R R B......L R L R R L......B B R L R B......R L R L B L

Fraza u osminama u 4/4 taktu
R L......R B......L R......B L

Kombinovana fraza u 4/4 taktu
R L B L......R L L R B L......R B L......R B L B

Ako se setim još neke video škole, knjige ili tako nečega, napisaću.
User avatar
downbeat
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 2181
Joined: March 1st, 2008, 1:26 pm
Moj Bubanj: Manic Drum, Istanbul Cymbals
Location: Banja Luka

Re: Kako dalje???

Post by downbeat » July 1st, 2014, 9:57 am

Ja ti imam sličan problem, koji me godinama prati.. ali godinama.. ali sam se prestao opterećavati sa tim stvarima. Ali tačno znam o čemu pričaš.
Moj tretman je išao u sledećem smijeru. rudimenti. :D ..ali sam npr gdje ide akcenat, udarao kick-ništa posebno, ali na neke rudimente to jako dobro radi. i trudio se da što više dinamički to sviram. i to je to.
Ali, sam isto to shvatanja: što jednostavnije, to je bolje i efektivnije.

I prije nekih par mjeseci, u Banja Luci je Igor Malešević imao radionicu, i pokazao jedan pristup, svakako ne novi, ali je fino demostrirao šta je taj pristup u stanju da ti pruži.. i bilo je pfffffff....
ajd na gruv.. ali kakve prelaze ti nudi.. da se usereš!
Koncept je sličan kao na dvdu od Benny Greb-a. Ona priča: alfabet.
Samo što je kod njega malo drugačije.. tj, poredak stvari je malo drugačiji.. ali se na kraju svede na isto.
Pokušaću da ti objasnim.. vidi tabelu.
Sviraš nešto kao disko ritam.16ine na hh (sa obe ruke)..singlovi, naravno.. kick i snare na 2 i 4 zajedno.. unise.
(da ti približim.. evo link.. ta priča samo bez tog otvaranja hhta.. to mi je trenutno palo na pamet, da posluži kao primjer.. mada, odlična pjesma, još bolji album :) )

dalje... brojiš 16tine amerčki/zapadni... 1 e and ah.. naravno.
I onda ideš po tabeli.. uvijek je taj "disko" gruv.. samo sa različitim akcentima. kick/snare na 2 i 4. i pičiš. i onda, kada prođeš sa rukama, i lijeva i desna, onda pređeš na kick.. i sad npr kreneš ruke, gore ti je akcenat na E a nogama voziš čitavu tabelu od početka do kraja i tako dalje i tako dalje.. i u jednom momentu to počneš da prebacuješ na prelaze...
Brate, gore ti bude npr akcenat na ah.. a dole na 1 i and... lupetam.. prestrašno zvuči, a ne može lakše.
Isti princip ti je i sa triolama.
Dobra stvar toga je što možeš da vježbaš bez bubnja.. ruke na koljena.
Ne možeš da vjeruješ kako se pročiste udarci i kako dobiješ kontrolu.
+ što bih ja preporučio da se uz to vježba i upstore/downstroke... dobitna kombinacija.

Nadam se da sam uspio malo da ti objasnim kako ide...

Tabela (original) :) /slika je obrnuta..ispravi je :) /

Image
.Mladen
Bubnjar Početnik
Bubnjar Početnik
Posts: 13
Joined: February 28th, 2013, 10:58 pm
Inspiracija: Benny Greb, Jojo Mayer, Thomas Pridgen

Re: Kako dalje???

Post by .Mladen » July 2nd, 2014, 5:59 pm

Ta Benny Grebov Language of Drumming mi je promjenio, i pristup vjezbi, i svirci i samoj muzici :D. Moja preporuka topla. Sve je tu. :)
Post Reply