wedran84 wrote:Uopšte nisu srednji,meni su kul!Evo i cajon sam sa time ozvučavao i skroz je dobro!Ne znam sa čime si sve imao iskustva ali ja se bavim produkcijom dosta dugo tako da znam šta mi paše!Ja izvlačim inače sound bez muke!
wedran84 wrote:Jedini koji mi se više sviđa od sm 57 na udaraljkama u malim prostorima je Audix F 90!
Imao sam iskustva sa svačim u poslednjih dvanaest godina koliko sviram i sedam godina koliko sam u studiju. Možda imamo različit ukus... Btw, Audix F90 je condenser pa nije čudo što ti se više sviđa
RLRRLRLL wrote:Ja sam probao u studiju da ozvucim tarabuku sa sm57 i nisam nikako uspeo.
Pokusao sam i od gore i od dole i razni uglovi...
Kada mikrofon stavim dole kako bih pokupio basove onda dobijem nenormalno brundanje...
Odozgo nemam basova. Yamaha pover mixer EMX 5000 trosistemski zvucnici... Ne razumem kako da resim problem.
Kuci imam Behringer 1204 suv mikser. Ubodem sluske u nju i Shure PG48, postavim tarabuku na stalak, mikrofon prosto stavim u rupu na dnu tarabuke, low stavim na 12 sati, mid i hi na 3 sata i imam i basove i visoke kako treba a pritom nista ne brunda....
Imate ki neki komentar na ovo?
Nisam probao sa PG48 da ozvucim u studiju mozda bi bilo isto kao i sa Sm57... Ima li prostorija veze sa tim?
Naravno da i prostorija i zvučnici imaju uticaja, ali najviše mikrofon i sam instrument. PG48 je "karaoke mikrofon", ima naglašene srednje i visoke frekvencije, a ti si morao na EQ da ih još naglasiš jer si ozvučio odozdo. Svakako ne savetujem da ti mikrofon od 20€ bude alternativa 57-ici pogotovo ako ni ona nije završila posao. Nisam siguran šta ti je namena (studio kao snimanje ili zvuk uživo na razglasu), ali ne bi trebalo da nameštaš zvuk niti biraš mikrofone na slušalicama osim ako ne nameravaš da te i ostali uvek tako slušaju
Izbor mikrofona je presudan kao i njegovo pravilno postavljanje. Dakle, neki od navedenih (Audix, Rode, Beyer...) sa gornje strane bliže membrani da bi dobio basove ili sa donje strane malo dalje da bi izbegao brundanje. Takođe postoji opcija na mikseru koja eliminiše "brum" i neželjene subfrekvencije, takozvani lo-cut. Konkretno na tvojoj Yamahi je to dugme ispod potenciometra "gain" koje uključuje filter i eliminiše frekvencije ispod 80Hz (ne znam da li to već znaš pa za svaki slučaj...), tako da većina basa ostaje a izbegavaš muljando i mikrofoniju koju može da izazove šupljina tarabuke ako je neophodno da mikrofon bude blizu.
Tarabuka bi posluzila za jedan instrumental. Za opciju lo-cut znam (naravno) probao sam i sa njom da eleminisem sve one nezeljene cudne zvukove....nije uspelo. Kontam ja da je izbor mikrofona presudan, ali tarabuka je placena 40 eura a mikrofoni koji su gore navedeni 300 eura .
Veceras sam opet bio u studiju ali ovog puta sam poneo pg48 i sa njim probao da ozvucim tarabuku. Sve je proslo super, sve sto sam trebao da uradim je da ukljucim mikrofon i da podesim jacinu. Obzirom je je mikrofon od 35 eura zavrsio posao kako valja ne znam u cemu je problem bio za sm57. Doduse to je studijski mikrofon, ne znam da li je totalno ispravan ali eto prosto nije islo sa njim.
Hvala na odgovorima, sada znam sta valja i cime treba ozvuciti perkusije, a obzirom da nameravam uloziti vecu kolicinu novca u djembe razmisljam i o odgovarajucem mikrofonu.
Ako negde zapne eto mene ponovo ovde
Možda je 57ica neispravna ili je kopija... Kako god, bitno je da si završio posao! Ne mora mikrofon da bude preskup, treba samo da je predviđen za to gde ga koristiš. Dobra stvar je što znaš kakav zvuk voliš, to je glavni preduslov da dođeš do istog!
Rekao bih da 57-ica nije kopija (pre bih rekao da je neispravna) obzirom da je vokal porucio iz amerike Beta58a i on je stigao laznjak. Totalno se na prvi pogled to vidi, drugo mnogo je laksi. Ova 57-ica je standardne tezine i izgleda, rekao bih ista kao bilo koja druga.
A 48-ica je njen prvi mikrofon i reko ajd da probamo sa njim. Pokazalo se kao ok resenje....
Ajd da pitam sad, mada jos mi nije toliko hitno. Sta bi za razumne novce zavrsilo posao kod ozvucavanja djembeta? Koji su mikrofoni za to predvidjeni?
Šta su za tebe razumni novci? Nešto najjeftinije upotrebljivo su naprimer: AKG Perception 170 (ispod 100€), Beyerdynamic TG I53c (oko 100€) ili neizbežni Behringer C-4 (par 140€). To su samo predlozi, opet ne znači da neki sedmi neće raditi bolje. Treba ih probati što više da nađeš šta ti odgovara. Đembe na rame pa u prodavnicu
Pitanje za milosmakao.
Da li se isplati uzimati ove mikrofone...vrede li cemu? Cena nije velika po mom misljenju. Ne jurim neko ludilo od zvuka. Zezao bi se malo sa usnimavanjem,cisto kao pomagalo pri vezbanju i tripovanju.
Koju kombinaciju uredjaja preporucujes da bi svirku snimio na komp po kanalima kako bi dalje mogao da se zezam sa zvukom?
Neka hobi varijanta koja ne kosta previse a i ne daje previse.
Zavisi čime raspolažeš i koliki ti je budžet!. Onaj AT set nije loš, samo mu fale overhead-i... Iskreno, ja bih lično pre išao na manje kvalitetnijih mikrofona; kik+snare+2x overhead. Manje cimanja, snimak može sasvim lepo da ispadne, a postaješ vlasnik majkova koji nisu samo za igranje! Ako ipak želiš (i imaš dovoljno kanala) da ozvučiš svaki element, T.Bone DC4000, CAD pro7, Samson 7kit i slični će biti sasvim solidni za eksperimentisanje, demo snimke ili Youtube cover!
Ne znam kakva ti je situacija sa kartom i ostalim zezalicama, ali šta god još treba - pitaj!
Corzika, jes' da ja nisam Makao, al' ae da ti kazem svoje misljenje. Vlasnik sam AUDIO TEHNIKA seta mikrofona skoro godinu dana. Za te pare, rek'o bih BEST BUY! Iskreno, kostaju izmedju 200 i 230e novi, zavisi gde. A da bi kupio 4 mikrofona, kao sto rece Makao, npr. 1 za bas, 1 za dobos i 2 overa, treba ti oko 400e i to da budu polovno. A treba ti i vise, ako na primer zazelis da mikrofon za bas i dobos budu VIDNO bolji od ovog iz seta AUDIO TEHNIKE, to je neko moje razmisljanje. Bolje je kupiti AUDIO TEHNIKU i 1 over za pocetak nadjes kvalitetniji, to ce te stajati do 300e.
Evo otprilike kako radi sam set bez overa, mada ovaj bubanj nije bas neka vrh masina, imajmo to u vidu.
I ako me secanje sluzi, ti imas jedan timpan i indijaner, tako da je za tebe i ovaj set zanimljiv, ili bi trebalo da bude. 3 mikrofona za dobos i timpane, jedan za bas i jedan over. Pogledaj.
Evo, ima i karakteristike detaljne i omaza i sve, pa neka Makao kaze bar na osnovu toga valja li ista ovaj EV pack... Ipak on covek bolje zna nego ja.
tehničke karakteristike
PL35 Supercardioid Dynamic Microphone
* Element: Dynamic
* Polar Pattern: Supercardioid
* Impedance, Low-Z balanced: 600 Ohms
* Connector Type: 3-pin XLR
* Open Circuit Voltage: 2.2 mV/Pascal
* Audio Frequency Response: 50 Hz - 16,000 Hz
* Mic Type: Instrumental
* Power Requirement: Passive
* Wired/Wireless: Wired
* Finish: Textured Satin Black
* Case Material: Die cast zinc
* Weight Net: 236 g ( 8.32 oz )
PL33 Supercardioid Dynamic Microphone
* Element: Dynamic
* Polar Pattern: Supercardioid
* Impedance, Low-Z balanced: 150 Ohms
* Connector Type: 3-pin XLR
* Open Circuit Voltage: 0.63 mV/Pascal
* Audio Frequency Response: 20 Hz - 10,000 Hz
* Mic Type: Instrumental
* Power Requirement: Passive
* Wired/Wireless: Wired
* Finish: Textured Satin Black
* Case Material: Die cast zinc
* Weight Net: 364 g ( 12.84 oz )
PL37 Cardioid Condenser Microphone
* Element: Condenser (self-biased)
* Polar Pattern: Cardioid
* Impedance, Low-Z balanced: 200 Ohms
* Connector Type: 3-pin XLR
* Open Circuit Voltage: 6 mV/Pascal
* Audio Frequency Response: 50 Hz - 16,000 Hz
* Dynamic Range: < 107 dB
* Maximum SPL (1% THD): 132 dB
* Mic Type: Instrumental
* Power Requirement: 11 to 52 VDC, 4 mA
* Wired/Wireless: Wired
* Finish: Textured Satin Black
* Case Material: Die cast zinc
* Weight Net: 176 g ( 6.21 oz )
I na kraju krajeva da ovo okacim. Covek je objasnio kako se ozvucava bubanj!
SM57 na dobosu, SM57 na rezonantnoj dobosa. To je ono sto sam provalio. I provalio sam da su mu na timpanima jedni, a na indijaneru drugi mikrofon (po slobodnoj proceni, rek'o bih mozda neki sanhajzer) sto mozda opet ima duboko veze sa onim sto neki ovde tvrde da je sm57 (i mikrofoni slicnog tipa) ok za timpane ali ne i za indijanere. Tj. ocigledno, razliciti mikrofoni za tom i za floor tom. Svejedno, da ne davim, poslusajte!!!
Eventualno i ovaj klip, ima malo vise timpana i indijanera u njemu...
Ja sam računao na petodelni set bubnjeva... Dobar je i ovaj EV za manje tomova, samo što ćeš sa samo jednim overom imati mono snimak. Varijanta kik+snare+overi je bolja utoliko što bi išao na kvalitetnije mikrofone (polovne, što da ne) nego što su u pomenutim pack-ovima za malo veću lovu. Naprimer AKG D112-180€, SM57-120€, par kondenza oko 200€ novi, dakle polovni između 300 i 350 sve zajedno.
Rezultat je jednako upotrebljiv sa možda manje kontrole, ali boljim overall zvukom i, ponovo, ulažeš u nešto što će služiti i kad prerasteš početno "hobi" snimanje. Iz iskustva ti mogu reći da je ozvučavanje prostora bitnije za dobar snimak bubnja nego mikrofoni na svakom tom-u, ali svakom svoje, kako ti više odgovara...
I pametna odluka, Corzika. Razmisljao sam nesto, i u pravu je Makao. Bolje je bas+dobos+2 overa Kupis nesto kvalitetno sto ce da te sluzi! A ti posto imas samo timpan i indijaner, onda otom-potom, za godinu-dve dodas jos 200e, EVENTUALNO 250E za 2 fina polovna mikrofoncica i zavrsis pos'o, sto se kaze, za par godina.
Tako da, kupi, pa javi kako radi. Pozdrav za Krusevac!