Molim vas za pomoc pri odabiru duple bas pedale

Stolice, stalci, pedale...

Moderator: Supermoderatori

Post Reply
User avatar
Drobac
Supermoderator
Supermoderator
Posts: 3950
Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
Moji bendovi: Avet
Inspiracija: George Kollias
Location: Ruma

Podesavanje duple bas pedale

Post by Drobac » February 12th, 2008, 9:57 pm

S obzirom da sam video gomilu slika nepravilno namestenih bas pedala, dao bih neke uopstene savete kako da ih podesite.

Image

Evo ovako. Veoma vazna stvar ja da ugao A, koji zaklapaju vratilo leve pedale i kardansko vratilo (vratilo koje spaja obe pedale - do sad bi trebali ovo da znate :) ) i ugao B, koji sklapaju kardansko vratilo i vratilo desne pedale budu ISTI. Zasto? Zbog fizike kardanskog vratila. Samo tako vratila spojena kardanskim vratilom se krecu istim ugaonim brzinama. Sto ce reci, vratilo 2 ce se kretati istom ugaonom brzinom kao vratilo 1, odnosno bat na pedali ce se kretati onako kako se krece vasa noga. U suprotnom slucaju, ako uglovi A i B nisu isti, vratilo 2 (na kojem se nalazi levi bat) ce se kretati brze ili sporije od vratila 1 (koje se nalazi na levoj pedali), a to ne zelite, jer se u tom slucaju vratilo 2 krece razlicitom ugaonom brzinom od vratila 3 (na kojem se nalazi desni bat), odnosno batovi ce se kretati razlicitim brzinama, sto znaci da ce vam i noge "raditi" razlicito, a to sigurno ne zelite. Ono sto zelite je da noge "rade" jednako.

Druga vazna stvar je da uglovi A i B budu sto je moguce veci. Idealno bi bilo da budu 180 stepeni, jer je tako trenje u kardanskom vratilu najmanje, ali ipak je tako malo teze svirati, pa je dobro da ne pravite previse ostar ugao izmedju pedala i kardana, kako bi smanjili trenje i priblizili osecaj leve pedale desnoj. Na svakoj konvencionalnoj* duploj pedali leva pedala je "teza" od desne (ako se radi o pedali za desnjake, obrnuto je za levoruke) i to je nemoguce izbeci zbog dodatnog trenja (zglobovi na kardanu, lezajevi) i zbog vece mase koju pokrece levo stopalo. Neki bubnjari (kao ja npr. :zuba: ) vise zatezu levu oprugu kako bi priblizili osecaj leve pedale desnoj i time kompenzovali trenje i dodatnu masu.

*Pod konvencionalnim duplim pedalama podrazumevam klasicne duple pedale, kao sto je recimo Eliminator, Iron Cobra, Axis, DW i sl.

Ako imate nekih pitanja, rado cu odgovoriti na ista, ako je u mojoj moci. :D
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
User avatar
salence7
Dobošar
Dobošar
Posts: 88
Joined: January 6th, 2008, 11:26 pm
Location: Beograd

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by salence7 » February 13th, 2008, 2:20 am

Au!!! :seljak:
Kada sam upisivao fax gledao sam da nema fizike i matematike posto sam zavrsio
gimnaziju (prirodno-matematicki smer) i smucilo mi se.
Da sam znao da je toliko bitna fizika, pitanje je da li bi se opredelio da sviram
duplu unsure

...mada realno bi'!!! :heavy:
Hvala na savetima! :chears:
...ko je vas poznavao ni pakao mu nece tesko pasti!
User avatar
pedja_gumeni
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 1359
Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
Inspiracija: Kai Hahto
Location: Novi Sad Liman 1
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by pedja_gumeni » February 13th, 2008, 3:26 pm

Ceo svet su fizika i matematika :-))))


Ja sam pocheo na duploj pedali sa pogreshnim uglom, pa tako jedno 2 godine, od tada se trudim da bude dobar, mada budzena mi je pedala, tako da shta god uradio nece vishe nikada jednako raditi, ali nije jako strashno. :)
WWW.MEGUSTOBEND.COM
User avatar
Miron
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 1398
Joined: January 22nd, 2008, 1:01 pm
Moj Bubanj: Mapex Saturn
Moji bendovi: Straight Ahead
Inspiracija: Steve Gadd, Vinnie Colaiuta, Jeff Porcaro
Location: Belgrade

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Miron » February 13th, 2008, 3:36 pm

SJAJNO!!!
Ja sam vise hemijski tip choveka, a znam ponesto o fizici i ova pricha zesce pije vodu...E sad meni nije jasno sta se desava sa svim ovim svetskim bubnjarima koji koriste duplu pedalu a ni izbliza nisu podesili ove uglove...
User avatar
Drobac
Supermoderator
Supermoderator
Posts: 3950
Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
Moji bendovi: Avet
Inspiracija: George Kollias
Location: Ruma

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Drobac » February 13th, 2008, 4:30 pm

Zaista ne znam, a veruj mi ima ih mnogo. Cak sam vidjao slike bubnjeva velikih svetskih bubnjara, koji drze pedale pod razlicitim uglom. Ili su to bubnjari koji vise paznje pridaju kontri, a duplu ubacuju povremeno ili su jednostavno tako navikli noge. A opet verujem i da zavisi od toga sta sviras. Ako sviras spore singlove, kontam da nije toliko primetno kao kad sviras brzo. Sa druge strane, mozda nisu dovoljno navezbali levu nogu, pa to koriste kao "precicu" u sviranju. Zaista ne bih znao da kazem. Znam samo kako kardansko vratilo funkcionise (nisam neki veliki strucnjak, ali znam osnovne stvari, kao sto je ova koju sam napisao).
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
User avatar
pedja_gumeni
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 1359
Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
Inspiracija: Kai Hahto
Location: Novi Sad Liman 1
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by pedja_gumeni » February 13th, 2008, 7:51 pm

Profesor Drobac. :)

Stvarno tvoja teorija ima smisla. A ovo za razne bubnjare koje si video, ja kontam da je stvar navike nogu vishe nego ovo drugo, mada ne bih otpisivao drugu mogucnost. U svakom sluchaju mislim da su finese u pitanju, a isto tako mislim da nema svako sposobnost da odredi po tim finesama kljuchnije stvari za prcic lakshe sviranje. Ne treba zaboraviti ni chinjenicu da su chovekove polovine razlichite. Tako da verovatno i noge drugachije funkcionishu, tako da opet postoji mogucnost da spram fabrichki savrshenog kardanskog vratila noge drugachije rade posao...

ima tu 100 stvari. :) Lepo ih je znati shto vishe.
WWW.MEGUSTOBEND.COM
User avatar
Drobac
Supermoderator
Supermoderator
Posts: 3950
Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
Moji bendovi: Avet
Inspiracija: George Kollias
Location: Ruma

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Drobac » February 13th, 2008, 10:33 pm

Sve je moguce. Samo, po meni, bolje je postaviti je kako valja pa tako vezbati od starta, da se ne bi desilo da kasnije moras da menjas tehniku zbog toga. Mnogo je teze nesto "oduciti" (znam, nepravilan izraz :) ), pa nauciti, nego od starta uciti pravilno. Nekad te neuvezbanost nogu tera da drugacije postavis pedalu, pa to i uradis, umesto da noge uvezbas onako kako treba.

Mozda sam malo zapetljao :cekic: , ali uglavnom shvatate sta hocu da kazem. Ili ne? :D
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
User avatar
digrejzo
Bubnjar!
Bubnjar!
Posts: 965
Joined: October 22nd, 2007, 6:58 pm
Inspiracija: Benny Greb, Danny Carey, Jon Rice
Location: motherfucking Vranje

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by digrejzo » February 13th, 2008, 11:05 pm

Ne.




lol
VICTORIA CONCORDIA CRESCIT
User avatar
pedja_gumeni
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 1359
Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
Inspiracija: Kai Hahto
Location: Novi Sad Liman 1
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by pedja_gumeni » February 14th, 2008, 1:53 pm

Da. :D
WWW.MEGUSTOBEND.COM
Ognjen
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 2009
Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Ognjen » February 14th, 2008, 7:02 pm

Drobac wrote:Evo ovako. Veoma vazna stvar ja da ugao A, koji zaklapaju vratilo leve pedale i kardansko vratilo (vratilo koje spaja obe pedale - do sad bi trebali ovo da znate :) ) i ugao B, koji sklapaju kardansko vratilo i vratilo desne pedale budu ISTI. Zasto? Zbog fizike kardanskog vratila. Samo tako vratila spojena kardanskim vratilom se krecu istim ugaonim brzinama.
Ovo nije sasvim tacno - prosecne brzine su uvek iste, a sa velicinama kardanskih zglobova koje se koriste na pedalama, fluktuacije su skoro zanemarljive.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint

Doduse, i dalje je dobra ideja postaviti pedale simetricno zbog prirodnijeg polozaja tela. Nije bas pametno da jedna noga stoji ispred ili iza druge, ili neprirodno iskrivljena.

Evo i ova slika, cisto radi hipnotickog efekta lol
Image
User avatar
Drobac
Supermoderator
Supermoderator
Posts: 3950
Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
Moji bendovi: Avet
Inspiracija: George Kollias
Location: Ruma

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Drobac » February 14th, 2008, 7:30 pm

O kojim prosecnim brzinama tacno govoris? Citam link koji si dao i (koliko ja razumam Engleski) ono sto sam napisao je tacno.

"In this configuration, the assembly will result in an almost constant velocity providing both the driving and the driven shaft are parallel and the two universal joints are correctly aligned with each other - usually \beta\,\le 45°."

Ne znam gde su mi skripte iz Teorije Mehanizama, i tesko bih ih sada nasao, ali se secam price da uglovi moraju biti isti, na jednu ili drugu stranu.
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
Ognjen
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 2009
Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Ognjen » February 14th, 2008, 7:52 pm

When the two shafts are at an angle other than 180° (straight), the driven shaft does not rotate with constant angular speed in relation to the drive shaft; the more the angle goes toward 90° the jerkier the movement gets (clearly, when the angle = 90° the shafts would even lock). However, the overall average speed of the driven shaft remains the same as that of driving shaft, and so speed ratio of the driven to the driving shaft on average is 1:1 over multiple rotations.
Image

Ne moze brzina sa jedne strane zgloba da bude sve vreme veca nego brzina s druge strane, onda bi se posle nekog vremena jedno vratilo okrenulo za vise krugova nego drugo, a to je ocigledno nemoguce. Prosecna brzina okretanja je jednaka.
User avatar
pedja_gumeni
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 1359
Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
Inspiracija: Kai Hahto
Location: Novi Sad Liman 1
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by pedja_gumeni » February 14th, 2008, 9:03 pm

A kako se ponashaju sile i obrtni momentat u zglobovima srazmerno sa promenom ugla? Ne znam pa pitam.

Ja imam utisak da ima veze ugao na krajevima, ali da se ta razlika u broju krugova ispoljava u blagim uvijanjima vratila, ili pak uvijanjem delova zgloba, shto je pre moguce zbog tanke veze nitnom, shto stvara dodatni gubitak energije.

Ovo su moje pretpostavke...
WWW.MEGUSTOBEND.COM
User avatar
Drobac
Supermoderator
Supermoderator
Posts: 3950
Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
Moji bendovi: Avet
Inspiracija: George Kollias
Location: Ruma

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Drobac » February 14th, 2008, 9:57 pm

Fiery wrote:
When the two shafts are at an angle other than 180° (straight), the driven shaft does not rotate with constant angular speed in relation to the drive shaft; the more the angle goes toward 90° the jerkier the movement gets (clearly, when the angle = 90° the shafts would even lock). However, the overall average speed of the driven shaft remains the same as that of driving shaft, and so speed ratio of the driven to the driving shaft on average is 1:1 over multiple rotations.
Image

Ne moze brzina sa jedne strane zgloba da bude sve vreme veca nego brzina s druge strane, onda bi se posle nekog vremena jedno vratilo okrenulo za vise krugova nego drugo, a to je ocigledno nemoguce. Prosecna brzina okretanja je jednaka.
To o cemu ti pricas je tacno, ali samo za slucaj kad imas jedan zglob. Drugi zglob je upravo dodat iz razloga da brzine pogonskog i gonjenog vratila budu jednake i to u slucaju kad je isti ugao. Procitaj na wikipediji ono pod "Double cardan".

Ako su uglovi razliciti, onda se opet desava da se gonjeno vratilo krece cas brze, cas sporije od pogonskog, koje ima konstantnu brzinu. Samo 4 puta u toku punog kruga (360 stepeni) se desi da je brzina jednaka, sto se moze videti i na slici (mada moram da napomenem da je i ova slika vazeca samo za slucaj kad postoji samo jedan zglob):
Image

Prosecna brzina gonjenog vratila jeste jednaka brzini pogonskog, ali da li ti zelis da ti bat cas ubrzava cas usporava? U stvari to se nece ni desiti, posto bat ne prelazi pun krug. Bat je obicno pod uglom od 45 stepeni (nekad vise nekad manje). Ako je pod uglom od 90 stepeni u odnosu na bas bubanj (kao kod Lombarda i Careya, a to je ekstremni slucaj i retko ko ovako drzi pedalu) samo u pocetnoj i krajnjoj poziciji gonjeno vratilo ima istu brzinu kao pogonsko, dok vratilo na kojem je drugi bat ima istu brzinu kao i vratilo na levoj pedali. U ovom slucaju oba bata krecu u isto vreme i zavrsavaju na plastici u isto vreme, posto ce jedan u toku kretanja usporiti pa zatim ubrzati (ako posmatramo gornju sliku). Ali, ovo je, kao sto rekoh, ekstremni slucaj. Sta kad su batovi pod uglom od 45 stepeni (sto je mnogo cesci slucaj)? Krecu u isto vreme, ali jedan pre stize do plastike, a to definitivno ne zelis.
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
Ognjen
Virtuoz!
Virtuoz!
Posts: 2009
Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
Contact:

Re: Podesavanje duple bas pedale

Post by Ognjen » February 15th, 2008, 6:02 pm

Gledajuci grafike koje smo ovde lepo postavili, tek na 180 stepeni ce prenos na pocetku i na kraju pokreta biti isti. Takodje, reklo bi se da, ako je predjeni "put" manji od 45 stepeni, razlike u prenosu brzine postaju prilicno male.

Dakle, kapiram sta hoces da kazes i to ima smisla, ali mislim da su i daljete fluktuacije u prenosu zanemarljive u kontekstu sviranja duple bas pedale. Bilo bi lepo kad bi neko dokon izracunao tacno do kakvih razlika dolazi pod kojim uglovima, pa da pricamo o konkretnim brojevima :thumbup:

Jedna zanimljivost sa Wikipedije, constant-velocity joint (zglob sa konstantnim prenosom):
Image
i Thompson Coupling
Image

Pitam se zasto ovo niko ne upotrebi za pedale? Cini se da bi resio i mnogo znacajniji problem sa "klimanjem" zgloba koji postoji kod kardana.
Post Reply