Molim vas za pomoc pri odabiru duple bas pedale
Moderator: Supermoderatori
- Drobac
- Supermoderator
- Posts: 3950
- Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
- Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
- Moji bendovi: Avet
- Inspiracija: George Kollias
- Location: Ruma
Podesavanje duple bas pedale
S obzirom da sam video gomilu slika nepravilno namestenih bas pedala, dao bih neke uopstene savete kako da ih podesite.
Evo ovako. Veoma vazna stvar ja da ugao A, koji zaklapaju vratilo leve pedale i kardansko vratilo (vratilo koje spaja obe pedale - do sad bi trebali ovo da znate ) i ugao B, koji sklapaju kardansko vratilo i vratilo desne pedale budu ISTI. Zasto? Zbog fizike kardanskog vratila. Samo tako vratila spojena kardanskim vratilom se krecu istim ugaonim brzinama. Sto ce reci, vratilo 2 ce se kretati istom ugaonom brzinom kao vratilo 1, odnosno bat na pedali ce se kretati onako kako se krece vasa noga. U suprotnom slucaju, ako uglovi A i B nisu isti, vratilo 2 (na kojem se nalazi levi bat) ce se kretati brze ili sporije od vratila 1 (koje se nalazi na levoj pedali), a to ne zelite, jer se u tom slucaju vratilo 2 krece razlicitom ugaonom brzinom od vratila 3 (na kojem se nalazi desni bat), odnosno batovi ce se kretati razlicitim brzinama, sto znaci da ce vam i noge "raditi" razlicito, a to sigurno ne zelite. Ono sto zelite je da noge "rade" jednako.
Druga vazna stvar je da uglovi A i B budu sto je moguce veci. Idealno bi bilo da budu 180 stepeni, jer je tako trenje u kardanskom vratilu najmanje, ali ipak je tako malo teze svirati, pa je dobro da ne pravite previse ostar ugao izmedju pedala i kardana, kako bi smanjili trenje i priblizili osecaj leve pedale desnoj. Na svakoj konvencionalnoj* duploj pedali leva pedala je "teza" od desne (ako se radi o pedali za desnjake, obrnuto je za levoruke) i to je nemoguce izbeci zbog dodatnog trenja (zglobovi na kardanu, lezajevi) i zbog vece mase koju pokrece levo stopalo. Neki bubnjari (kao ja npr. ) vise zatezu levu oprugu kako bi priblizili osecaj leve pedale desnoj i time kompenzovali trenje i dodatnu masu.
*Pod konvencionalnim duplim pedalama podrazumevam klasicne duple pedale, kao sto je recimo Eliminator, Iron Cobra, Axis, DW i sl.
Ako imate nekih pitanja, rado cu odgovoriti na ista, ako je u mojoj moci.
Evo ovako. Veoma vazna stvar ja da ugao A, koji zaklapaju vratilo leve pedale i kardansko vratilo (vratilo koje spaja obe pedale - do sad bi trebali ovo da znate ) i ugao B, koji sklapaju kardansko vratilo i vratilo desne pedale budu ISTI. Zasto? Zbog fizike kardanskog vratila. Samo tako vratila spojena kardanskim vratilom se krecu istim ugaonim brzinama. Sto ce reci, vratilo 2 ce se kretati istom ugaonom brzinom kao vratilo 1, odnosno bat na pedali ce se kretati onako kako se krece vasa noga. U suprotnom slucaju, ako uglovi A i B nisu isti, vratilo 2 (na kojem se nalazi levi bat) ce se kretati brze ili sporije od vratila 1 (koje se nalazi na levoj pedali), a to ne zelite, jer se u tom slucaju vratilo 2 krece razlicitom ugaonom brzinom od vratila 3 (na kojem se nalazi desni bat), odnosno batovi ce se kretati razlicitim brzinama, sto znaci da ce vam i noge "raditi" razlicito, a to sigurno ne zelite. Ono sto zelite je da noge "rade" jednako.
Druga vazna stvar je da uglovi A i B budu sto je moguce veci. Idealno bi bilo da budu 180 stepeni, jer je tako trenje u kardanskom vratilu najmanje, ali ipak je tako malo teze svirati, pa je dobro da ne pravite previse ostar ugao izmedju pedala i kardana, kako bi smanjili trenje i priblizili osecaj leve pedale desnoj. Na svakoj konvencionalnoj* duploj pedali leva pedala je "teza" od desne (ako se radi o pedali za desnjake, obrnuto je za levoruke) i to je nemoguce izbeci zbog dodatnog trenja (zglobovi na kardanu, lezajevi) i zbog vece mase koju pokrece levo stopalo. Neki bubnjari (kao ja npr. ) vise zatezu levu oprugu kako bi priblizili osecaj leve pedale desnoj i time kompenzovali trenje i dodatnu masu.
*Pod konvencionalnim duplim pedalama podrazumevam klasicne duple pedale, kao sto je recimo Eliminator, Iron Cobra, Axis, DW i sl.
Ako imate nekih pitanja, rado cu odgovoriti na ista, ako je u mojoj moci.
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
- salence7
- Dobošar
- Posts: 88
- Joined: January 6th, 2008, 11:26 pm
- Location: Beograd
Re: Podesavanje duple bas pedale
Au!!!
Kada sam upisivao fax gledao sam da nema fizike i matematike posto sam zavrsio
gimnaziju (prirodno-matematicki smer) i smucilo mi se.
Da sam znao da je toliko bitna fizika, pitanje je da li bi se opredelio da sviram
duplu
...mada realno bi'!!!
Hvala na savetima!
Kada sam upisivao fax gledao sam da nema fizike i matematike posto sam zavrsio
gimnaziju (prirodno-matematicki smer) i smucilo mi se.
Da sam znao da je toliko bitna fizika, pitanje je da li bi se opredelio da sviram
duplu
...mada realno bi'!!!
Hvala na savetima!
...ko je vas poznavao ni pakao mu nece tesko pasti!
- pedja_gumeni
- Virtuoz!
- Posts: 1359
- Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
- Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
- Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
- Inspiracija: Kai Hahto
- Location: Novi Sad Liman 1
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
Ceo svet su fizika i matematika :-))))
Ja sam pocheo na duploj pedali sa pogreshnim uglom, pa tako jedno 2 godine, od tada se trudim da bude dobar, mada budzena mi je pedala, tako da shta god uradio nece vishe nikada jednako raditi, ali nije jako strashno.
Ja sam pocheo na duploj pedali sa pogreshnim uglom, pa tako jedno 2 godine, od tada se trudim da bude dobar, mada budzena mi je pedala, tako da shta god uradio nece vishe nikada jednako raditi, ali nije jako strashno.
WWW.MEGUSTOBEND.COM
- Miron
- Virtuoz!
- Posts: 1398
- Joined: January 22nd, 2008, 1:01 pm
- Moj Bubanj: Mapex Saturn
- Moji bendovi: Straight Ahead
- Inspiracija: Steve Gadd, Vinnie Colaiuta, Jeff Porcaro
- Location: Belgrade
Re: Podesavanje duple bas pedale
SJAJNO!!!
Ja sam vise hemijski tip choveka, a znam ponesto o fizici i ova pricha zesce pije vodu...E sad meni nije jasno sta se desava sa svim ovim svetskim bubnjarima koji koriste duplu pedalu a ni izbliza nisu podesili ove uglove...
Ja sam vise hemijski tip choveka, a znam ponesto o fizici i ova pricha zesce pije vodu...E sad meni nije jasno sta se desava sa svim ovim svetskim bubnjarima koji koriste duplu pedalu a ni izbliza nisu podesili ove uglove...
- Drobac
- Supermoderator
- Posts: 3950
- Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
- Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
- Moji bendovi: Avet
- Inspiracija: George Kollias
- Location: Ruma
Re: Podesavanje duple bas pedale
Zaista ne znam, a veruj mi ima ih mnogo. Cak sam vidjao slike bubnjeva velikih svetskih bubnjara, koji drze pedale pod razlicitim uglom. Ili su to bubnjari koji vise paznje pridaju kontri, a duplu ubacuju povremeno ili su jednostavno tako navikli noge. A opet verujem i da zavisi od toga sta sviras. Ako sviras spore singlove, kontam da nije toliko primetno kao kad sviras brzo. Sa druge strane, mozda nisu dovoljno navezbali levu nogu, pa to koriste kao "precicu" u sviranju. Zaista ne bih znao da kazem. Znam samo kako kardansko vratilo funkcionise (nisam neki veliki strucnjak, ali znam osnovne stvari, kao sto je ova koju sam napisao).
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
- pedja_gumeni
- Virtuoz!
- Posts: 1359
- Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
- Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
- Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
- Inspiracija: Kai Hahto
- Location: Novi Sad Liman 1
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
Profesor Drobac.
Stvarno tvoja teorija ima smisla. A ovo za razne bubnjare koje si video, ja kontam da je stvar navike nogu vishe nego ovo drugo, mada ne bih otpisivao drugu mogucnost. U svakom sluchaju mislim da su finese u pitanju, a isto tako mislim da nema svako sposobnost da odredi po tim finesama kljuchnije stvari za prcic lakshe sviranje. Ne treba zaboraviti ni chinjenicu da su chovekove polovine razlichite. Tako da verovatno i noge drugachije funkcionishu, tako da opet postoji mogucnost da spram fabrichki savrshenog kardanskog vratila noge drugachije rade posao...
ima tu 100 stvari. Lepo ih je znati shto vishe.
Stvarno tvoja teorija ima smisla. A ovo za razne bubnjare koje si video, ja kontam da je stvar navike nogu vishe nego ovo drugo, mada ne bih otpisivao drugu mogucnost. U svakom sluchaju mislim da su finese u pitanju, a isto tako mislim da nema svako sposobnost da odredi po tim finesama kljuchnije stvari za prcic lakshe sviranje. Ne treba zaboraviti ni chinjenicu da su chovekove polovine razlichite. Tako da verovatno i noge drugachije funkcionishu, tako da opet postoji mogucnost da spram fabrichki savrshenog kardanskog vratila noge drugachije rade posao...
ima tu 100 stvari. Lepo ih je znati shto vishe.
WWW.MEGUSTOBEND.COM
- Drobac
- Supermoderator
- Posts: 3950
- Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
- Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
- Moji bendovi: Avet
- Inspiracija: George Kollias
- Location: Ruma
Re: Podesavanje duple bas pedale
Sve je moguce. Samo, po meni, bolje je postaviti je kako valja pa tako vezbati od starta, da se ne bi desilo da kasnije moras da menjas tehniku zbog toga. Mnogo je teze nesto "oduciti" (znam, nepravilan izraz ), pa nauciti, nego od starta uciti pravilno. Nekad te neuvezbanost nogu tera da drugacije postavis pedalu, pa to i uradis, umesto da noge uvezbas onako kako treba.
Mozda sam malo zapetljao :cekic: , ali uglavnom shvatate sta hocu da kazem. Ili ne?
Mozda sam malo zapetljao :cekic: , ali uglavnom shvatate sta hocu da kazem. Ili ne?
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
- digrejzo
- Bubnjar!
- Posts: 965
- Joined: October 22nd, 2007, 6:58 pm
- Inspiracija: Benny Greb, Danny Carey, Jon Rice
- Location: motherfucking Vranje
- pedja_gumeni
- Virtuoz!
- Posts: 1359
- Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
- Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
- Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
- Inspiracija: Kai Hahto
- Location: Novi Sad Liman 1
- Contact:
-
- Virtuoz!
- Posts: 2009
- Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
Ovo nije sasvim tacno - prosecne brzine su uvek iste, a sa velicinama kardanskih zglobova koje se koriste na pedalama, fluktuacije su skoro zanemarljive.Drobac wrote:Evo ovako. Veoma vazna stvar ja da ugao A, koji zaklapaju vratilo leve pedale i kardansko vratilo (vratilo koje spaja obe pedale - do sad bi trebali ovo da znate ) i ugao B, koji sklapaju kardansko vratilo i vratilo desne pedale budu ISTI. Zasto? Zbog fizike kardanskog vratila. Samo tako vratila spojena kardanskim vratilom se krecu istim ugaonim brzinama.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
Doduse, i dalje je dobra ideja postaviti pedale simetricno zbog prirodnijeg polozaja tela. Nije bas pametno da jedna noga stoji ispred ili iza druge, ili neprirodno iskrivljena.
Evo i ova slika, cisto radi hipnotickog efekta
- Drobac
- Supermoderator
- Posts: 3950
- Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
- Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
- Moji bendovi: Avet
- Inspiracija: George Kollias
- Location: Ruma
Re: Podesavanje duple bas pedale
O kojim prosecnim brzinama tacno govoris? Citam link koji si dao i (koliko ja razumam Engleski) ono sto sam napisao je tacno.
"In this configuration, the assembly will result in an almost constant velocity providing both the driving and the driven shaft are parallel and the two universal joints are correctly aligned with each other - usually \beta\,\le 45°."
Ne znam gde su mi skripte iz Teorije Mehanizama, i tesko bih ih sada nasao, ali se secam price da uglovi moraju biti isti, na jednu ili drugu stranu.
"In this configuration, the assembly will result in an almost constant velocity providing both the driving and the driven shaft are parallel and the two universal joints are correctly aligned with each other - usually \beta\,\le 45°."
Ne znam gde su mi skripte iz Teorije Mehanizama, i tesko bih ih sada nasao, ali se secam price da uglovi moraju biti isti, na jednu ili drugu stranu.
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
-
- Virtuoz!
- Posts: 2009
- Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
When the two shafts are at an angle other than 180° (straight), the driven shaft does not rotate with constant angular speed in relation to the drive shaft; the more the angle goes toward 90° the jerkier the movement gets (clearly, when the angle = 90° the shafts would even lock). However, the overall average speed of the driven shaft remains the same as that of driving shaft, and so speed ratio of the driven to the driving shaft on average is 1:1 over multiple rotations.
Ne moze brzina sa jedne strane zgloba da bude sve vreme veca nego brzina s druge strane, onda bi se posle nekog vremena jedno vratilo okrenulo za vise krugova nego drugo, a to je ocigledno nemoguce. Prosecna brzina okretanja je jednaka.
- pedja_gumeni
- Virtuoz!
- Posts: 1359
- Joined: October 30th, 2007, 11:28 am
- Moj Bubanj: Sonor, Mapex, Pearl, Zildjian, Paiste, Gibraltar
- Moji bendovi: Me Gusto Bend, Ground Zero
- Inspiracija: Kai Hahto
- Location: Novi Sad Liman 1
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
A kako se ponashaju sile i obrtni momentat u zglobovima srazmerno sa promenom ugla? Ne znam pa pitam.
Ja imam utisak da ima veze ugao na krajevima, ali da se ta razlika u broju krugova ispoljava u blagim uvijanjima vratila, ili pak uvijanjem delova zgloba, shto je pre moguce zbog tanke veze nitnom, shto stvara dodatni gubitak energije.
Ovo su moje pretpostavke...
Ja imam utisak da ima veze ugao na krajevima, ali da se ta razlika u broju krugova ispoljava u blagim uvijanjima vratila, ili pak uvijanjem delova zgloba, shto je pre moguce zbog tanke veze nitnom, shto stvara dodatni gubitak energije.
Ovo su moje pretpostavke...
WWW.MEGUSTOBEND.COM
- Drobac
- Supermoderator
- Posts: 3950
- Joined: October 16th, 2007, 3:25 pm
- Moj Bubanj: Sonor drums, Demon Drive pedals
- Moji bendovi: Avet
- Inspiracija: George Kollias
- Location: Ruma
Re: Podesavanje duple bas pedale
To o cemu ti pricas je tacno, ali samo za slucaj kad imas jedan zglob. Drugi zglob je upravo dodat iz razloga da brzine pogonskog i gonjenog vratila budu jednake i to u slucaju kad je isti ugao. Procitaj na wikipediji ono pod "Double cardan".Fiery wrote:When the two shafts are at an angle other than 180° (straight), the driven shaft does not rotate with constant angular speed in relation to the drive shaft; the more the angle goes toward 90° the jerkier the movement gets (clearly, when the angle = 90° the shafts would even lock). However, the overall average speed of the driven shaft remains the same as that of driving shaft, and so speed ratio of the driven to the driving shaft on average is 1:1 over multiple rotations.
Ne moze brzina sa jedne strane zgloba da bude sve vreme veca nego brzina s druge strane, onda bi se posle nekog vremena jedno vratilo okrenulo za vise krugova nego drugo, a to je ocigledno nemoguce. Prosecna brzina okretanja je jednaka.
Ako su uglovi razliciti, onda se opet desava da se gonjeno vratilo krece cas brze, cas sporije od pogonskog, koje ima konstantnu brzinu. Samo 4 puta u toku punog kruga (360 stepeni) se desi da je brzina jednaka, sto se moze videti i na slici (mada moram da napomenem da je i ova slika vazeca samo za slucaj kad postoji samo jedan zglob):
Prosecna brzina gonjenog vratila jeste jednaka brzini pogonskog, ali da li ti zelis da ti bat cas ubrzava cas usporava? U stvari to se nece ni desiti, posto bat ne prelazi pun krug. Bat je obicno pod uglom od 45 stepeni (nekad vise nekad manje). Ako je pod uglom od 90 stepeni u odnosu na bas bubanj (kao kod Lombarda i Careya, a to je ekstremni slucaj i retko ko ovako drzi pedalu) samo u pocetnoj i krajnjoj poziciji gonjeno vratilo ima istu brzinu kao pogonsko, dok vratilo na kojem je drugi bat ima istu brzinu kao i vratilo na levoj pedali. U ovom slucaju oba bata krecu u isto vreme i zavrsavaju na plastici u isto vreme, posto ce jedan u toku kretanja usporiti pa zatim ubrzati (ako posmatramo gornju sliku). Ali, ovo je, kao sto rekoh, ekstremni slucaj. Sta kad su batovi pod uglom od 45 stepeni (sto je mnogo cesci slucaj)? Krecu u isto vreme, ali jedan pre stize do plastike, a to definitivno ne zelis.
Mi smo stari spid metalci, do kraja ostajemo dosledni svome stilu, nemojte da nam puštate ništa, ako nije tandara, tandara, tupa, tupa, seremo vam se u muziku.
-
- Virtuoz!
- Posts: 2009
- Joined: November 23rd, 2007, 6:18 am
- Contact:
Re: Podesavanje duple bas pedale
Gledajuci grafike koje smo ovde lepo postavili, tek na 180 stepeni ce prenos na pocetku i na kraju pokreta biti isti. Takodje, reklo bi se da, ako je predjeni "put" manji od 45 stepeni, razlike u prenosu brzine postaju prilicno male.
Dakle, kapiram sta hoces da kazes i to ima smisla, ali mislim da su i daljete fluktuacije u prenosu zanemarljive u kontekstu sviranja duple bas pedale. Bilo bi lepo kad bi neko dokon izracunao tacno do kakvih razlika dolazi pod kojim uglovima, pa da pricamo o konkretnim brojevima
Jedna zanimljivost sa Wikipedije, constant-velocity joint (zglob sa konstantnim prenosom):
i Thompson Coupling
Pitam se zasto ovo niko ne upotrebi za pedale? Cini se da bi resio i mnogo znacajniji problem sa "klimanjem" zgloba koji postoji kod kardana.
Dakle, kapiram sta hoces da kazes i to ima smisla, ali mislim da su i daljete fluktuacije u prenosu zanemarljive u kontekstu sviranja duple bas pedale. Bilo bi lepo kad bi neko dokon izracunao tacno do kakvih razlika dolazi pod kojim uglovima, pa da pricamo o konkretnim brojevima
Jedna zanimljivost sa Wikipedije, constant-velocity joint (zglob sa konstantnim prenosom):
i Thompson Coupling
Pitam se zasto ovo niko ne upotrebi za pedale? Cini se da bi resio i mnogo znacajniji problem sa "klimanjem" zgloba koji postoji kod kardana.